Головна

вівторок, 12 січня 2016 р.

ТЕЛЕВІЗОР Є В КОЖНОГО...

На життя сучасної людини телевізор має значний вплив. Часто за його допомогою ми дізнаємося новини, займаємо своє дозвілля, слідкуємо за спортивними досягненнями та багато-багато іншого. Але чи варто довіряти цьому чудовому пристрою виховання наших дітей – запитання, над яким варто подумати серйозно.
Телевізор є в кожного.. В одних сім’ях він працює майже цілодобово, в інших – одну-дві години на день. Хтось вмикає його „для фону”, а хтось дивиться у „блакитний екран”, не відриваючись ні нащо інше. Проте якщо ваша дитина проводить перед телевізором більшу частину свого часу – це серйозний привід задуматися.
Скільки можна дивитися телевізор? У чому полягає вплив телевізора на психіку? Чому шкідливо дивитися телевізор?
Звичайно, телебачення – це велике досягнення людського інтелекту. На екрані людина може подивитися на все те, що побачити в реальності вона не завжди може: інші країни, концерти, виставки, що йдуть на сценах різних міст у будь-яких кінцях світу. 
Потрібно допомогти дітям проводити час більш доцільно, зуміти знайти інше заняття, усвідомити негативний вплив телевізора, навчитися порівнювати. Потрібно навчити дитину постійно пізнавати щось нове, зробити її життя насиченим і багатим. Якщо дитина постійно сидить перед телевізором, це свідчить про те, що їй немає чим зайнятися. У світі є багато цікавого: навчання, заняття спортом, гуртки, робота, спілкування з друзями та рідними. Якщо усім цим займатися, то на телебачення залишиться година або дві. Але за цей відносно невеликий проміжок часу можна буде подивитися те, що дійсно корисне, цікаве і потрібне – наукову передачу, історичний фільм, інтелектуально-розважальну програму. Не варто забувати і про те, що нерідко дитина просиджує перед телевізором довгі години лише тому, що їй складно знайти собі інше заняття: батьки на роботі, бабуся і дідусь зайняті на дачі тощо.
Необхідно пам’ятати про те, що вплив телебачення на психіку дітей різко відрізняється від подібного впливу на дорослих. Наприклад, першокласники, за результатами досліджень, не можуть чітко визначати, де правда, а де неправда. Вони сліпо довіряють усьому тому, що відбувається на ек5рані. Ними легко керувати, маніпулювати їхніми емоціями та почуттями.
Лише з 11-ти років діти починають усвідомлено сприймати те,
що пропонує телебачення.
Щоб протидіяти негативному впливу на дітей ЗМІ, слід об’єднати зусилля батьків, громадських організацій, відповідних державних структур. Тому необхідно систематично обговорювати з дитиною телепередачі, які вона дивилися, обмінюватися думками про те, що справило на неї особливе враження.
Отже, протидіяти негативному впливу телебачення можна й потрібно. І робити це необхідно різними способами й на кількох рівнях: суспільства, сім’ї, окремої людини. 

ЛІТЕРАТУРА:

  1. Богатирьов, А. У царстві Снігової Королеви [Текст] / А. Богатирьов // Шкільний світ. - 2007. - №19. - С. 16-20.
  2. Гуторова, Л. Інформаційна небезпека з екрану [Текст] : [надивившись телевізор, неповнолітні скоюють злочини і потрапляють у буцегарні] / Л. Гуторова // Україна молода. - 2011. - 3-4 черв. - С. 17.
  3. Дебатний турнір "Телебачення шкідливо впливає на наше життя" [Текст] // Виховна робота в школі. - 2008. - № 9. - С. 46-48.
  4. Засоби масової комунікації та їх вплив на соціалізацію молоді [Текст] // Сорочинська В. Є. Організація роботи соціального педагога: Навч. посіб. - К., 2005. - С. 49-64.
  5. Козловський, О. Сам на сам із телевізором [Текст] / О. Козловський // Демократична Україна. - 2012. - 22 черв. - С. 19.
  6. Касьяненко, М. "Батьки, не забувайте: екран - плаский!" Серйозна розмова про TV-вплив [Текст] / М. Касьяненко // День. - 2009. - 29 квіт. - С. 1, 6.
  7. Макарський, О. Мертвий хапає живого [Текст] / О. Макарський // Урядовий кур'єр. - 2014. - 20 груд. - С. 16
  8. Маховская, О. Психологические эффекты телевидения [Текст] / О. Маховская // Ритм - психология для всех. - 2015. - № 9. - С. 40-48
  9. Петрова, Л. Вплив телебачення та інтернету на молодь [Текст] / Л. Петрова // Психолог. - 2012. - квіт. (№ 7). - С. 31-34.
  10. Петрушенко, М. Жах, що летить на крилах ночі [Текст] : [передачі, в яких демонструють насильство, негативно впливають на психіку дітей] / М. Петрушенко // Урядовий кур'єр. - 2012. - 28 лип. - С. 16
  11. Семенюк, М. Як захистити дітей від шкідливого інформаційного впливу? [Текст] / М. Семенюк // Соціальний захист. - 2012. - № 6. - С. 14-15.
  12. Темех, Н. Телевізійні програми і розвиток духовного світу молодої людини [Текст] / Н. Темех // Пам'ять століть відтворена у слові. - К., 2004. - С. 248-256.
  13. Читання "комп'ютерних дітей" [Текст] // Відкритий урок. - 2008. - №2. - С. 61-64.
  14. Чупрій, Л. Бранці Інформаційного простору [Текст] / Л. Чупрій // Шкільний світ. - 2010. - № 38. - С. 3-5.
  15. Шевченко, О. Телевізор у житті дитини [Текст] / О. Шевченко // Шкільний світ. - 2015. - № 24. - С. 10-14.
  16. Що на нас впливає [Текст] // Шкільний світ. - 2014. - № 6. - С. 4-5
  17. Щорс, В. Негативний вплив ЗМІ на молодь [Текст] : [тренінг-курс] / В. Щорс // Психолог. - 2009. - №31-32 (серп.). - С. 44-57

Немає коментарів:

Дописати коментар